27 Kasım 2016 Pazar

Maine'li Sıçrayan Fransız Sendromu / Latah Syndrome





Maine'li Sıçrayan Fransız Sendromu/ Jumping Frenchmen Of Maine/ Latah Syndrome

Merhaba,


Uzun zamandır yoktum. Uzun bir yazın hatta sarı sonbaharın ardından geri döndüm. Bu sürede birçok şey biriktirdim. Yazacak çok şey vardı ama artık daha çok şeyim var. Bazen acaba bu yazdıklarım birilerine ulaşıyor mu diye düşünüyorum. Ulaşmıyorsada şu an bu yazıya emrediyorum. HER YERE VE YAYIL HERKESE OKUT KENDİNİ. Eğer bu sendromdan muzdaripse hemen yapacağına eminim. :)..








Latah sendromu kültüre özgü bir bozukluk olarak bilinir. Kişi aniden ortaya çıkan uyarandan dolayı bir şok geçirir ve anormal davranışlar sergiler. Anormal davranışlara örnek vermek gerekirse kişi dans edebilir, kontrolsüzce kahkaha atabilir veya çılgınca çığlık atabilir. Terleme, kalp atışlarının hızlanması ve kasılma gibi fiziksel semptomlarda eşlik eder. Eğer bunu bir kriz olarak düşünecek olursak, kişi krizden sonra krz esnasından neler yaşadığını hatırlayamayabilir. Aslında bu sendrom bir irkilme bozukluğudur. Kısaca ani korkuya karşı gelişen aşırı duyarlılık diyebiliriz. Sadece bazı kültürlerde görülüyor olmasının net bir sebebi bilinmiyor ancak tahminler elbette var.






Peki bu sendrom ne zaman ortaya çıktı ? 

1949 yılında J.R. Logan tarafından bir dergi makalesinde yazıldı. 1880 lere geldiğimizde O'brien detaylı olarak anlattı. Latah sendromu yaygın olarak erkeklerden çok kadınlarda ve daha sık genç kadınlarda görülüyordu. Daha sonra DSM-IV içinde kendine Dissosiyatif Bozukluklar bölümünde kendine yer buldu.





Birine bir emri vurgulu bir tonda veya yüksek sesle vermeniz o kişiye bunu sorgusuz sualsiz yaptırabilir. Tabi bunun için muhtemelen Güney Asyada, Fransada veya Malezyada bir yerlerde olmanız gerekebilir.







NOT: Hey sen eğer yazdıklarımı okuyorsan bana bir mail at. Bekliyorum. :).. 👀






Hoşçakalın..

1 yorum:

  1. NOT: Hey sen eğer yazdıklarımı okuyorsan bana bir mail at. Bekliyorum. :).. 👀
    aradan geçen 4 buçuk yıl sonra yazdıklarına cevap vermek istedim yazın için teşekkürler
    bir tıp fakültesi öğrencisi olarak teşekkür ederim araştırmamda yardımcı olduğun için

    YanıtlaSil